johannabackfolk.blogg.se

Vad händer?!

Kategori: Allmänt

Fick tag i en akuttandläkartid i förförra veckan för visdomstanden som krånglade, de bedövade och spolade runt tanden. De vill ju inte helst dra eller operera en tand som dom anser är frisk. Så de skickade hem mig med en mellanrumstandborste och en bakteriedödande gel att borsta på det inflammerade området. Detta har nu för stunden gjort det bättre men det kommer väl som vanligt tillbaka om någon månad eller två.
 
Hela förra veckan jobbade jag, förutom fredagen då jag tagit ledigt. Då skulle vi varit iväg till ullared och köpt julklappar, men detta behövde vi inte då min mamma fixat några julklappar som vi kunde köpa och ge. Perfekt!
Då slapp man det bekymmret. Så vi gav oss istället av till klädkällaren för en frukost och senare på eftermiddagen åkte vi till min sambos föräldrar för en fika.
 
I lördags var vi iväg till min vän, hennes sambo och deras son först på förmiddagen. Där tog vi en fika och pratade ikapp oss om vad som hänt i våra liv det senaste. Därefter begav vi oss direkt till min kusin och hennes sambo där vi lämnade av sommardäcken som blivit kvar hos oss. Vi blev bjudna på pasta Carbonara och killarna tog några öl. En alldeles lagom lördag med andra ord.
 
På söndagen fick min sambo sug efter räkor, och tur var väl det för priset per kilo var 89:- just då. Vi köpte på oss 2kg räker, baugetter och aioli, ringde Tonys vänner och kollade om vi kunde komma och bjuda dom på detta. De tackade ja, och där satt vi i säkert 4-5 timmar och pratade ikapp oss med dom också. Mycket trevlig måste jag säga. Senare på kvällen satte vi oss och tittade på film, närmare bestämt Bridget Jones Baby, den var ju jätterolig!
Efter filmen frisserade (läs, trimmade) jag Tonys hår och skägg, han litar på mig fullständigt den mannen. Snyggt blev det också!
 
Idag var vi också lediga och vi har försökt att göra så lite som möjligt, min kusin var här i några timmar och åt lunch och drack kaffe med oss. Tony grejade i garaget med gräsklipparen och jag tömde min bil på skräp. Nu sitter jag här vid bloggen och funderar på om jag skall kolla några avsnitt av The Walking Dead eller om jag skall kolla på Bones eller kanske något helt annat. Känner mig ganska splittrad idag och vet inte riktigt vad jag vill. Hur som haver så skall jag i alla fall ha mig en kopp te, det vet jag i alla fall! 
 
Ha de bäst!
Kommentera inlägget här: